Smoothie med banan, spinat og bær

Ofte når vi kommer hjem fra arbejde og dagpleje hungrer vi efter noget sødt! Man har kørt på reserverne siden kl. 14 og kan slet ikke vente til 18.00 når aftensmaden står på bordet. Efter at have kigget i køkkenskabene og køleskabet utallige gange ender vi ofte med en skive rugbrød – ikke det vi var på udkig efter! Og jeg ender tit med at spise så meget, at jeg ikke er specielt sulten til aftensmaden, men til gengæld igen kl 20!! Derfor er vi begyndt at lave den her smoothie, når vi kommer hjem. Den tilfredsstiller den søde tand indtil aftenmaden og mætter lige tilpas meget.

Ingredienser (4 personer)

  • 5 dl mælk
  • 2 dl bær (jeg brugte blandede bær – jordbær, hindbær, solbær og blåbær)
  • 2 store bananer eller 3 små øko bananer.
  • 2 håndfulde frisk spinat
  • 1 cm revet frisk ingefær
  • 1 tsk vaniljepulver eller vaniljesukker

// Et tip : Jeg fryser altid overmodne bananer i fryseren istedet for at smide dem ud. De er perfekte i smoothies.

Fremgangsmåde:

  1. Alle ingredienser kommes i en blender.
  2. Blend indtil smoothien er helt ensartet. Tilføj evt. mere mælk, hvis du vil have smoothien tyndere.
  3. Kom evt. en spiseskefuld hørfrøolie i hvert glas inden servering – det er super sundt !! Jeg bruger den fra Urtekram ”Hørfrø- og kæmpenatlysolie”.

//Regine Elisabeth

(Visited 8 times, 1 visits today)

Leave A Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *